Uwaga! Dodałeś więcej niż jeden rodzaj zastrzeżenia, co wpłynie na cenę.
Zastrzeż logo/markę
Znak towarowy - znakiem towarowym może być każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Znakiem towarowym może być niemalże wszystko – Twoje logo, marka, nazwa firmy, nazwa linii produktów, adres strony internetowej (domeny), nazwa profilu na FB, Instagramie, YouTube czy TikToku, a także rysunek, hasło, slogan czy grafika które stworzyłeś i umieszczasz na stronie internetowej, wizytówkach, opakowaniach, w mailu, na kubkach czy koszulkach. Prześlij nam swój pomysł, a my ZA DARMO sprawdzimy, czy możesz uzyskać prawo ochronne na znak towarowy.
Zastrzeż design produktu (wzór przemysłowy)
Wzór przemysłowy – czyli design. Oryginalna postać wytworu lub jego części albo ich zestaw, nadana w szczególności przez cechy linii, konturów, kształtów, kolorystykę, fakturę lub materiał wytworu oraz przez jego ornamentację. Chodzi o przedmiot obejmujący w szczególności opakowanie, symbole graficzne oraz kroje pisma typograficznego. Jeśli produkujesz albo wymyśliłeś jakiś oryginalny przedmiot np. ubranie, meble, a nawet projekt architektoniczny, możesz zapobiegać jego kopiowaniu przez konkurencję.
Kojarzysz małą szklaną butelkę Coca-Coli? Ona stanowi wzór przemysłowy. Ochrona przysługuje przez 5 lat, a później wymaga przedłużenia i kolejnej opłaty urzędowej.
Zastrzeż logo/markę
Znak towarowy - znakiem towarowym może być każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Znakiem towarowym może być niemalże wszystko – Twoje logo, marka, nazwa firmy, nazwa linii produktów, adres strony internetowej (domeny), nazwa profilu na FB, Instagramie, YouTube czy TikToku, a także rysunek, hasło, slogan czy grafika które stworzyłeś i umieszczasz na stronie internetowej, wizytówkach, opakowaniach, w mailu, na kubkach czy koszulkach. Prześlij nam swój pomysł, a my ZA DARMO sprawdzimy, czy możesz uzyskać prawo ochronne na znak towarowy.
Znak towarowy słowny
Jest rodzajem znaku towarowego, który składa się wyłącznie z tekstu lub słowa bez szaty graficznej. Nie ma większego znaczenia czy znak napisany jest małymi czy wielkimi literami. Akcent ochrony położony jest na część fonetyczną. To może być nazwa firmy, nazwa produktu, hasło reklamowe lub inny słowny element, który identyfikuje źródło produktu lub usługi. Głównym celem znaku towarowego słownego jest odróżnienie produktów lub usług danej firmy od tych oferowanych przez inne firmy na rynku. Mając prawo do nazwy firmy, można zabronić używania znaku, jeśli wykorzystywane jest w nim identyczne lub podobne słowo. W tej odmianie przedsiębiorcy często chronią nazwę firmy, produktu, usługi.
Znak towarowy graficzny
Znany również jako sygnet, jest rodzajem znaku towarowego, który składa się z grafiki, obrazka, wzoru, znaku graficznego lub innej formy wizualnej, która służy do identyfikacji produktów lub usług danej firmy. To może być unikalny symbol, grafika, wzór, kombinacja kształtów, kolorów i innych elementów wizualnych, które służą do identyfikowania źródła produktu lub usługi. Głównym celem znaku towarowego graficznego jest wyróżnienie marki na rynku i budowanie rozpoznawalności. Przykłady znaków towarowych graficznych to takie loga jak "swoosh" firmy Nike, logo nadgryzionego jabłka firmy Apple, złoty łuk firmy McDonald's czy zielona sylwetka kobiety w kółku firmy Starbucks. To ikony, które nie tylko identyfikują produkty lub usługi, ale również niosą ze sobą wartości i przekaz marki.
Znak towarowy słowno-graficzny
to rodzaj znaku, który łączy elementy słowne (tekst) z elementami graficznymi (obrazki, symbole, logotypy itp.). To połączenie ma na celu stworzenie kompleksowego i unikalnego sposobu identyfikacji marki, który może zawierać zarówno znaczenie słowne, jak i wizualne. Przykłady znaków towarowych słowno-graficznych to takie, które zawierają zarówno nazwę firmy lub produktu, jak i charakterystyczny logotyp lub grafikę. Często te elementy wzajemnie się uzupełniają, tworząc spójny wizerunek marki. Tego rodzaju znaki towarowe pozwalają firmom na wykorzystanie zarówno mocy słów, jak i wizualnych skojarzeń w celu budowania rozpoznawalności marki.
Zastrzeganie znaków towarowych w Polsce
Odbywa się poprzez procedurę rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym RP. Twoje prawo ochronne do marki będzie wynikało ze świadectwa, które przyzna Ci Urząd Patentowy. Certyfikat ten potwierdza rejestrację oraz prawo do korzystania z danego znaku w związku z wybranymi towarami/usługami. Wówczas Twój znak staje się oficjalnie chroniony i nikt na terenie całej Polski nie może posługiwać się identyczną ani podobną nazwą.
Ochrona znaków towarowych w UE
Jest regulowana przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), który ma siedzibę w Alicante, w Hiszpanii. EUIPO odpowiada za rejestrację i ochronę znaków towarowych na poziomie unijnym. Rejestracja znaku towarowego w UE daje Tobie, jako właścicielowi znaku, wyłączne prawo do jego używania w sposób zgodny z zarejestrowanymi klasami towarów i usług. Chroni Cię przed nieuprawnionym wykorzystywaniem Twojego znaku przez inne podmioty.
Jeśli chcesz poznać odpowiednią dla Ciebie klasę nicejską możesz
skorzystać z bezpłatnej wyszukiwarki dostępnej pod adresem
https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/nice-classification